Tuesday, July 10, 2012

Senamrobik 1 Murid 1 Sukan 2012

Program senamrobik 1Murid 1Sukan telah diadakan mulai jam 7.30 pagi di Dataran Perhimpunan SMK Senawang 3. Program dimulai dengan ucapan Tuan Haji Hamidon bin Haji Khalid, Pengetua SMK Senawang 3. Tuan pengetua berharap setiap pelajar telah memilih satu jenis sukan yang diceburi secara serius supaya pelajar dapat mengharumkan nama negara di persada sukan dunia. Beliau mengambil contoh pemain bola sepak Nazmi Faiz Mansor yang mengharumkan nama negara dengan menyertai kelab divisyen 1 Portugal, SC Beira Mar sehingga Jun 2015.


Senamrobik ini turut disertai oleh AJK PIBG SMK Senawang 3. Pengetua mengucapkan terima kasih kepada AJK PIBG yang dapat turut serta dalam program ini. Beliau mencadangkan dasar 1Murid 1Sukan dapat diperluaskan kepada 1Rakyat 1Sukan supaya seluruh rakyat Malaysia dapat mengamalkan satu jenis sukan yang dapat melahirkan rakyat Malaysia yang cergas dan cerdas. Hal ini dapat melahirkan generasi rakyat yang mempunyai fizikal yang sihat dan menyumbang kepada pembangunan negara.

Warga SMK Senawang 3 mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Pun Norliyah binti Abdullah dari Pejabat KEMAS Kuala Pilah yang telah mengendalikan dengan jayanya sesi senamrobik.
Gambar-gambar aktivti sepanjang program ini boleh dilihat di facebook SMK Senawang 3. Sila klik ikon facebook di sidebar atau klik di sini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...