Wednesday, February 15, 2012

Majlis Pelancaran Program Smart Multiplication

Panitia Matematik SMK Senawang 3 telah melancarkan Program Smart Multiplication di Dewan Sri Delima, SMK Senawang pada hari ini, Rabu, 15 Februari 2012. Majlis perasmian program telah disempurnakan oleh tuan pengetua. Dalam ucapan ringkasnya, pengetua berharap para pelajar dapat meningkatkan kemahiran mengira sifir dengan mencari  hasil darab secara pantas. Ini disebabkan sifir merupakan asas kepada matematik dan ia sangat diperlukan dan digunakan hampir setiap masa di dalam kehidupan seharian kita. Pengetua mengucapkan tahniah kepada Panitia Sains dan Matematik yang dapat mengadakan program ini.

Di antara aktiviti yang sempat dijalankan pada pagi ini adalah kuiz sifir dan permainan sifir secara berkumpulan. Pelajar dibahagikan kepada tiga kumpulan mengikut tingkatan. Program yang berjalan sepanjang minggu ini akan diteruskan dengan pelbagai aktiviti lagi.

Sukaneka sifir boleh ditonton di YouTube dengan membuat carian menggunakan kata kunci SMK Senawang 3 ataupun Smart Multiplication. Walau bagaimanapun ianya lebih mudah dicapai dengan menaipkan kata kunci SMK Senawang 3. Untuk tatapan pembaca, di bawah ini disenaraikan pautan ke video tersebut:




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...