Wednesday, July 20, 2011

Kejohanan Balapan dan Padang Kali Ke-5

SMK Senawang 3 telah berjaya mengadakan Kejohanan  Balapan dan Padang kali ke-5 bertempat di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Seremban pada Rabu 20 Julai 2011. Ini merupakan kali keempat berturut-turut kejohanan sebegini diadakan di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi. Hanya kejohanan balapan dan padang kali pertama yang diadakan di Sekolah Kebangsaan Senawang pada tahun 2007 ketika sekolah mula beroperasi.

Acara-acara yang dipertandingkan di stadium ini adalah acara balapan sahaja manakala acara-acara padang telah dijalankan di SMK Senawang. Acara-acara yang dipertandingkan di stadium Paroi adalah 1500 m lelaki dan perempuan kelas 2, 100 m lelaki dan perempuan kelas 2, 200m lelaki dan perempuan kelas 2, 400 m lelaki dan perempuan kelas 2, 800 m lelaki dan perempuan kelas 2, 4 x 100 m lelaki dan perempuan kelas 2, 4 x  100 m lelaki dan perempuan kelas 2 dan 4 x 400 m lelaki dan perempuan kelas 2.
Acara 4 x 400 m perempuan kelas 2
Di samping itu turut diadakan acara tarik tali antara kempat-empat rumah sukan iaitu Rumah Undang Johol (Merah), Rumah Undang Sungai Ujong (Kuning), Rumah Undang Rembau (Hijau) dan Rumah Undang Jelebu (Rumah Biru). Acara tarik tali antara rumah telah dimenangi oleh Rumah Merah.

Majlis penutup kejohanan telah disempurnakan oleh Puan Sofiah binti Sulaiman, Yang DiPertua PIBG SMK Senawang 3. Tetamu yang turut menghadiri majlis penutupan rasmi adalah Encik Roslan Penolong Kanan Petang dari SMK Senawang dan AJK PIBG SMK Senawang 3. Terima kasih puan dan tuan!

Nota: Gambar-gambar sepanjang aktiviti kejohanan boleh dilihat di Galeri Foto

Tulisan: Haji Hamidon Haji Khalid

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...