Friday, July 1, 2011

Hari Temu Mesra Profesional

Hari ini 1 Julai 2011 adalah Hari Temu Mesra Profesional antara guru kelas atau guru mata pelajaran, ibu bapa dan pelajar telah diadakan mulai jam 3.30 petang. Majlis ini bertujuan untuk menyerahkan slip keputusan peperiksaan pelajar pada peperiksaan pertengahan tahun yang dijalankan pada 19 hingga 26 Mei yang lalu. Selain mengadakan perbincangan melibatkan tiga pihak ini, perjumpaan juga bertujuan untuk menerima pandangan dan cadangan ibu bapa dan penjaga pelajar tentang pendekatan yang sesuai agar prestasi pencapaian setiap pelajar dalam akademik dapat dipertingkatkan. Input ini boleh digabungjalinkan dengan program perancangan peningkatan prestasi pelajar yang telah dirancang oleh pihak sekolah. 

Taklimat oleh Tuan Pengetua Haji Hamidon
Majlis hari ini dimulakan dengan perjumpaan khas pengurusan sekolah dan guru-guru mata pelajaran dengan ibu bapa dan pelajar tingkatan 3. Dalam perjumpaan dengan ibu bapa pelajar tingkatan 3 iru, pengetua memaklumkan kepada ibu bapa program-program peningkatan akademik yang telah dan akan dilaksanakan, diikuti dengan sesi taklimat ringkas oleh Puan Hjh Norashikin binti Jantan, Penolong Kanan Pentadbiran, Tuan Haji Borhan bin Hashim, Penolong Kanan HEM memberi taklimat mengenai disiplin pelajar diikuti oleh penerangan oleh setiap orang guru yang mengajar kelas tingkatan 3. Majlis diteruskan dengan sesi dialog antara ibu-bapa dan pihak sekolah serta meminta ibu-bapa memberi cadangan kepada pihak sekolah.

Selepas sesi di atas berakhir, ibu bapa dan penjaga pelajar bagi semua tingkatan telah mendapatkan keputusan peperiksaan anak-anak masing-masing dari guru kelas dan respon guru tentang perilaku anak-anak di sekolah. Adalah menjadi harapan pihak sekolah agar kerjasama seperti ini dapat diteruskan demi kemajuan akademik dan sahsiah pelajar-pelajar SMK Senawang 3.

Nota: Gambar-gambar sekitar Majlis Temu Mesra Profesional boleh dilihat di menu Galeri Foto di atas.

Tulisan: Haji Hamidon Haji Khalid

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...